Ana Sayfa

Kurumsal

Ürünler

E-Katalog

Blog

İletişim

Havuz Blogu
Tülay Aktaş Cad. No: 1/D Narlıdere, İzmir/TÜRKİYE
Pzt-Cum: 9:00 - 18:00 Cmt: 9:00 - 13:00
+90 (232) 238 43 33

Sitemizde Arayın

Yüzme Rutini Oluşturmak Önemlidir

Pek çok insan spor yapmanın zor ve uğraştırıcı olduğunu düşünür. Sağlık açısından tüm olumlu yanları bilinmesine rağmen, belirli bir düzende ve disiplinde spor yapmak yorucu olduğu için, her insanın yapacağı bir aktivite değildir. Ancak yüzme bu durum için bir istisnadır. Çünkü yüzme çok yönlü egzersizin en iyi biçimlerinden biridir. Ayrıca oldukça eğlencelidir. Yüzme, düşük etkilidir ve bir kerede çok sayıda kas grubunu kullandırır. Bu da aerobik egzersiz yapmak isteyenler için ideal bir aktivitedir. Düzenli olarak spor yapın ya da yapmayın, eğer programınıza bir yüzme rutini eklemeyi düşünüyorsanız, buna başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Bir yüzme rutinine başlamak için uzmanlar tarafından tavsiye edilen aşağıdaki önerileri dikkate almanız gerekir:

Rutine yavaş yavaş başla ve rutini oluştur

İlk hafta boyunca, 30 saniye boyunca yüzün ve 30 saniye dinlenin. Toplamda bu alıştırmayı dokuz kez tekrarlayın.

Yüzerken tekme atmayı deneyin. 30 saniye boyunca tekme atın ve 30 saniye dinlenin. Eğer bir kickboard denemek isterseniz, çoğu havuz onları kullanır.

Çeşitlilik ekleyin. Yüzme - tekme süresinin uzunluğunu, dinlenme süresine göre değiştirmeyi deneyin. Egzersiz süresini artırmaya çalışırken, 30 saniyelik dinlenme süresini 15 saniyeye düşürürken, 30 saniyelik yüzme süresini 45 saniyeye çıkarın. Ayrıca, sırtüstü yüzme, kurbağalama ve hatta kelebek gibi farklı stilleri deneyin!

Saati izleyin. Rekabetçi takımların yüzdüğü havuzlar genellikle saatler ile çalışır. Bir temponun saatiniz yoksa veya havuzdan saati göremiyorsanız, su geçirmez bir saat satın almayı düşünün.

Rutini oluştur. Haftada iki veya üç gün ile başlayın ve rahatsanız daha fazla gün içerecek şekilde rutininizi oluşturun. Tekrarlar arasında nefes almak için yeterince dinlendiğinizden emin olun. Eğer yüzmeler arasında 30 saniye dinlenme yeterli değilse, dinlenme aralığınızı ayarlayın.

Bir yüzme havuzunda rahatça yüzerek bir ömür boyu keyif alabilirsiniz. Ancak bir olimpik ve spor havuzunda iseniz çok yavaş yüzemezsiniz. Diğer yüzücülerle aynı şeride girmeye hazır olmadıkça diğer yüzücülerin ne kadar hızlı olduğu konusunda endişelenmenize gerek yoktur Fakat hızlı bir yüzücü değilseniz, hızlı yüzücülerin olduğu da bir yüzme şeridine girmeyin.