Havuz Blogu
Tülay Aktaş Cad. No: 1/D Narlıdere, İzmir/TÜRKİYE
Pzt-Cum: 9:00 - 18:00 Cmt: 9:00 - 13:00
+90 (232) 238 43 33

Sitemizde Arayın

Yüzerek Aktif Olmak

Eklem ağrısı ve artrit olanlar için, egzersiz aklınızdaki son şey olabilir. Çünkü koşu ve tenis gibi etkileyici sporlar eklemler üzerinde zor olabilir ve egzersiz yapmadan önce size daha fazla acı verebilir. İyi haber şu ki, ek stres ve baskı olmadan eklem ağrısını hafifleten egzersiz alternatifleri var. Bunlar içinde en iyi alternatif hiç şüphesiz yüzmek.

Yüzmenin Eklemler Üzerindeki Etkisi
Artrit hastalarının kuvvet ve esnekliği korumak için düzenli egzersiz rutinleri geliştirmeleri son derece önemlidir. Etkili eklemler düzenli harekete maruz kalmazlarsa sertleşebilir ve şişebilirler, ancak fiziksel aktivite osteoartrit veya romatoid artrit olanlar için çok korkutucu görünmektedir. Ancak suda olmak ve su içinde egzersiz yapmak eklemlerin rahat hareket etmesini sağlar. Su yerçekimi baskısını keser ve kasların gevşemesini sağlar.

Yüzmenin Yararları
Yüzmenin diğer faydaları arasında artan denge ve koordinasyon, daha iyi eklem hareketliliği ve daha fazla hareket alanı bulunur. Ağrı seviyesi yüksek olanlar için doktorlar daha iyi sonuçlar almak için ısıtmalı havuzlarda yüzmeyi öneriyorlar. Yüzmenin avantajları arasında, toplam vücut tutulumu, kardiyovasküler egzersiz ve güçlendirme için kas direnci de vardır. Düzenli bir yüzme rutini günlük yaşama dahil ettikten sonra, birçok insan ev temizliği veya çim biçme gibi normal işleri tamamlamayı daha kolay yapar.

Yüzme Alternatifleri
Yüzmek en yaygın su aktivitesi olsa da, çeşitli nedenlerden dolayı yüzemeyenlerin başka seçenekleri vardır. Çok yönlü bir yardım için bu iki alternatif denenebilir:
• Su Yürüyüşü. Suda yürüme bazı derinliklerde yapılabilir. Derin yerlerde, dik ve yüze uygun yükseklikte yüzmek için bir yüzdürme kayışı gereklidir. Buradaki fikir, karadayken yapıldığı yürümektir tek fark göğüste su ile yürümektir. Daha fazla yoğunluk için, dizler göğse kaldırılabilir ve kısa bir süre kollar ve bacaklar daha hızlı hareket ettirilebilir.
• Su Yogası. Standart yogaya çok benzeyen su yogası bir yüzme havuzunun sınırlarında çalışmaya uyarlanmış düşük etkili egzersizlerden oluşur. Su yogası, eklemler üzerinde baskı oluşturmadan esnek ve beden gücünü arttırmada iyidir.
Artrit hastasıysanız, darbe sporlarından korkmanın sizi egzersizden uzak tutmasına izin vermeyin. Yüzmek, vücudun ek bir risk altına girmeden, güç kazanmasına, şişliklerin azalmasına ve eklemlerin hareket etmesine yardımcı olur.